06 marca

Migrena – jak ją pokonać ?

W tym artykule chciałabym udzielić Wam kilku rad jak zniwelować napady migreny do minimum. Jeśli chcecie poznać objawy tej choroby oraz całą moją historię związaną z migreną zapraszam do wcześniejszego  artykułu, który znajdziecie pod tym linkiem: Migrena- choroba hipochondryków?







Około 6 lat temu bałam się, że migrena totalnie mnie „opętała”.  Miałam napady co najmniej 3 razy w tygodniu i przybierały one najgorszą formę: zaburzenia wzroku, drętwienie połowy ciała i języka, przerażający ból głowy, wymioty i tak w na okrągło… po kilka razy dziennie. Leki, które przepisał mi neurolog nie pomagały. Miałam wszystkiego dość, bo nie potrafiłam normalnie funkcjonować. Powiedziałam sobie STOP! Weronika…. czas zmienić swój tryb życia !

Stwierdziłam, że zacznę się zdrowo odżywiać. Nigdy nie byłam zafiksowana na punkcie diet i produktów „fit”, bo kocham jeść i nigdy w tym temacie nie będę robiła sobie wyrzeczeń.  W końcu „żyję po to aby jeść” J Co więc takiego zmieniłam, że udało mi się zniwelować napady migreny do JEDEGO w ROKU?

Po pierwsze:
Z mojej diety usunęłam wszelkie dania „w proszku” tj. sosy, zupy instant, gotowe dania itp. Musicie wiedzieć,  że najgorsze pod tym względem są tzw. zupki chińskie. Nie dodaję również żadnych zagęszczaczy czy sztucznych barwników do moich dań. Wszystkie posiłki przyrządzam tradycyjnie i uwierzcie mi, że to była najlepsza decyzja, jaką mogłam podjąć. Nie dość, że jem zdrowo, to jeszcze o wiele smaczniej.


Po drugie:
Zwiększyłam ilość warzyw i owoców w moich daniach. Postanowiłam ,że do obiadu oprócz mięsa zawsze  muszę zjeść jakieś warzywo. W ciągu dnia staram się jeść również 1-2 owoce. Ograniczyłam także tłuste potrawy, jednakże niczego sobie nie odmawiam.  Najważniejsze jest to, żeby w naszych posiłkach pojawiły się warzywa i owoce.


Po trzecie:
Nie pijam sztucznych napoi gazowanych. Wolę kupić sobie sok, wypić herbatę, czy wodę.


Po czwarte i najważniejsze :
UZUPEŁNIANIE MAGNEZU. Zauważyłam w sobie jedną zależność. Kiedy tylko mój organizm pokazuje, że ma niedobór magnezu (pojawiają się skurcze i drganie powiek), najprawdopodobniej w ciągu najbliższych dni będę miała migrenę. Dlatego też, co jakiś czas (co 2-3 dni) biorę jedną tabletkę magnezu z witaminą B6.


Oto kilka zasad, które odmieniły moje życie. Oczywiście nie zawsze udaje mi się ich trzymać, ale staram się, ponieważ wiem , że są skuteczne .  Mam nadzieję, że Wam chociaż troszkę pomogłam. Może Wy macie jakieś niezastąpione sposoby na migrenę? Piszcie w komentarzach!  Możemy wspólnie sobie pomóc.

Dodam tylko , że nie jestem lekarzem. To są cztery kroki, które mi pomogły. Myślę , że warto spróbować. Na pewno Wam to nie zaszkodzi.


Wasza Weronika


Wykorzystane materiały:
-zdjęcia: http://www.freepik.com">Designed by Lyashenko / Freepik</a>

4 komentarze:

  1. Też mam migreny ból głowy Oki nimi pilnuje stron i drętwienie połowa twarzy nie wiem jak mam sobie z tym radzić biorę magnez .. pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie dziękuję za pozdrowienia :)
    Przede wszystkim polecam Ci udać się do neurologa lub lekarza rodzinnego, oni pomogą ci potwierdzić lub wykluczyć migrenę oraz udzielą profesjonalnej pomocy, dzięki której być może będziesz mogła/mógł zwalczyć tę uporczliwą chorobę. Ja nie jestem specjalistą i opisałam to, co mi osobiście pomogło. Spróbuj skorzystać z moich rad wymienionych w tym wpisie, mam wielką nadzieję, że Tobie również pomogą. Życzę Ci dużo zdrowia i serdecznie Cię pozdrawiam!
    Weronika - Poradniki Weroniki

    OdpowiedzUsuń
  3. Zależy skąd te migreny się biorą, ale na pewno odkrywcza nie będę jeśli powiem że konieczna jest wizyta u lekarza

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Poradniki Weroniki , Blogger